2080671208 |
ProcessCom per a educadors |
2020-2021 |
Assessorament. Secundària en general |
|
|
|
14/10/2020 - 14/6/2021 (30 hores) de 16:00h a 18:00h |
|
INS Can Puig |
|
c. Joan Maragall, s/n (Sant Pere de Ribes)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Garraf
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta activitat és d'aprofundiment i ampliació respecte la formació en centre feta el curs 19-20.
Process Comunication Model (PCM) és un model patentat internacionalment per l’Escola d’Anàlisi Transaccional, enfocat a l’estudi dels aspectes positius i inconvenients dels sis grans tipus de personalitat.
La importància del procés de comunicació: la forma d’expressar-nos (el porocés) és almenys tan important com el que diem.
Es faran pràctiques per desenvolupar l’atenció en els nostres interlocutors segons indicadors verbals i no verbals i triar les més adequades segons la seva personalitat.
També es treballaran competències per aprendre a parlar Processcom, per poder escoltar segons les necessitats psicològiques de cada tipus de personalitat i reconèixer en quin grau d’estrès pot trobar-se el nostre interlocutor.
Es faran tries del canal de comunicació més adequat per un correcte enteniment per ambdues parts.
Els formadors i clients que l’utilitzen arreu d’Europa i els EEUU, reconeixen que és un model diferent dels que existeixen al Mercat, per la seva potència a l’hora de provocar un canvi de xip en la ment de directius i entre equips de diferents departaments, ja que facilita la comunicació i incrementa la motivació
|
| |
Objectius |
a. Aprofundir en la diagnosi de les situacions, abans d’interactuar, segons el tipus de personalitat de l'interlocutor.
b. Generar respostes adequades davant una situació de conflicte.
c. Incrementar el grau de tolerància respecte els interessos i conductes d’altri i ajudar a comprendre millor allò que contribueix a una millor gestió de les relacions dins de l’estrès en l’àmbit de l’ensenyament
|
| |
Continguts |
a. Revisió dels conceptes bàsics dels sis grans tipus de personalitat i la seva estructura i de les pràctiques fetes el curs anterior.
b. Tipus de personalitat. (acabar els que van quedar pendents el curs anterior)
- Com identificar-los?
- Com motivar-los?
- Esbrinar els mecanismes que desencadenen estrès i porten al fracàs
- Com ajudar a cadascun per millorar els resultats
c. Aprofundiment en l'anàlisi de casos diferenciada, atenent cada tipus de personalitat des de dos rolls ben diferenciats: PROFESSOR/A i ALUMNE/A.
|
| |
Formador/a |
Sandra Rojas
|
| |
Avaluació |
Com a requisit indispensable: realització del test de personalitat Processcom a cadascun dels participants.
1.- Exercicis d’Autoconeixement segons la base i fase de personalitat.
2.- Exercicis de Percepció dels sis grans tipus d’Adapatació de Personalitat que emmarca els model de procés de comunicació, utilitzant el propi test de personalitat.
3.- Identificació de les diferents parts de la personalitat i necessitats psicològiques de cada adaptació i dels seus punts forts, per poder connectar amb les diferents energies de cada tipus d’adaptació.
4.- Exercicis pràctics per obrir un canal de comunicació adequat per a cada adaptació, tenint present l’Entorn Preferit i l’Eix de motivació.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les hores presencials de la formació i la realització de les tasques encomanades.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents del centre
|
| |
E-mail |
crp-garraf@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
14/10/2020 |
1600 |
1700 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 9 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 10 |
dilluns |
14/06/2021 |
- |
- |
|
| |