Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2080671208   ProcessCom per a educadors
2020-2021   Assessorament. Secundària en general
  
   14/10/2020 - 14/6/2021 (30 hores) de 16:00h a 18:00h
   INS Can Puig
   c. Joan Maragall, s/n (Sant Pere de Ribes) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Garraf
  
  
  
Accessos   Veure Plànol
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Aquesta activitat és d'aprofundiment i ampliació respecte la formació en centre feta el curs 19-20.

Process Comunication Model (PCM) és un model patentat internacionalment per l’Escola d’Anàlisi Transaccional, enfocat a l’estudi dels aspectes positius i inconvenients dels sis grans tipus de personalitat.

La importància del procés de comunicació: la forma d’expressar-nos (el porocés) és almenys tan important com el que diem.

Es faran pràctiques per desenvolupar l’atenció en els nostres interlocutors segons indicadors verbals i no verbals i triar les més adequades segons la seva personalitat.

També es treballaran competències per aprendre a parlar Processcom, per poder escoltar segons les necessitats psicològiques de cada tipus de personalitat i reconèixer en quin grau d’estrès pot trobar-se el nostre interlocutor.

Es faran tries del canal de comunicació més adequat per un correcte enteniment per ambdues parts.

Els formadors i clients que l’utilitzen arreu d’Europa i els EEUU, reconeixen que és un model diferent dels que existeixen al Mercat, per la seva potència a l’hora de provocar un canvi de xip en la ment de directius i entre equips de diferents departaments, ja que facilita la comunicació i incrementa la motivació
  
Objectius   a. Aprofundir en la diagnosi de les situacions, abans d’interactuar, segons el tipus de personalitat de l'interlocutor.

b. Generar respostes adequades davant una situació de conflicte.

c. Incrementar el grau de tolerància respecte els interessos i conductes d’altri i ajudar a comprendre millor allò que contribueix a una millor gestió de les relacions dins de l’estrès en l’àmbit de l’ensenyament
  
Continguts   a. Revisió dels conceptes bàsics dels sis grans tipus de personalitat i la seva estructura i de les pràctiques fetes el curs anterior.

b. Tipus de personalitat. (acabar els que van quedar pendents el curs anterior)
- Com identificar-los?
- Com motivar-los?
- Esbrinar els mecanismes que desencadenen estrès i porten al fracàs
- Com ajudar a cadascun per millorar els resultats

c. Aprofundiment en l'anàlisi de casos diferenciada, atenent cada tipus de personalitat des de dos rolls ben diferenciats: PROFESSOR/A i ALUMNE/A.
  
Formador/a   Sandra Rojas
  
Avaluació   Com a requisit indispensable: realització del test de personalitat Processcom a cadascun dels participants.
1.- Exercicis d’Autoconeixement segons la base i fase de personalitat.
2.- Exercicis de Percepció dels sis grans tipus d’Adapatació de Personalitat que emmarca els model de procés de comunicació, utilitzant el propi test de personalitat.
3.- Identificació de les diferents parts de la personalitat i necessitats psicològiques de cada adaptació i dels seus punts forts, per poder connectar amb les diferents energies de cada tipus d’adaptació.
4.- Exercicis pràctics per obrir un canal de comunicació adequat per a cada adaptació, tenint present l’Entorn Preferit i l’Eix de motivació.
  
Requisits de  certificació   Assistència al 80% de les hores presencials de la formació i la realització de les tasques encomanades.
  
Persones  destinatàries   Docents del centre
  
E-mail   crp-garraf@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   14/10/2020   1600   1700 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   -   -   -   - 
 Sessió 9   -   -   -   - 
 Sessió 10   dilluns   14/06/2021   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent